Bibliografia


ACHTEMEIER, Sue D.; MORRIS, Libby, V.; FINNEGAN, Catherine L. (2003) "Considerations for Developing Evaluations of Online Courses". JALN 7, Issue 1. http://www.edtechpolicy.org/ArchivedWebsites/Articles/ConsiderationsDevelopingEvaluations.pdf

AMANTE, Lúcia (2009). "A Avaliação das Aprendizagens em Contexto Online: O E-portefólio como Instrumento Alternativo ". Actas da VI Conferência Internacional das TIC na Educação - Challenges 2009.

BARBERÀ, E. (2006) “Aportaciones de la tecnología a la e-Evaluación”. RED. Revista de Educación a Distancia, Año V. Número monográfico VI. http://www.um.es/ead/red/M6/

CARR-CHELLMAN, Allison & DUCHASTEL, Philip (2000) "The ideal online course". British Journal of Educational Technology, Vol 31, Nº3 (229-241).http://www.personal.psu.edu/users/k/h/khk122/woty/F2FHybridOnline/Carr-Chellaman%202000.pdf

CATHERINE, McLoughlin; LUCA, Joe (2001) Quality in online delivery:What does it Mean for assessment in E-learning Environments? ASCILITE 2001 Conference proceedings. http://ascilite.org.au/conferences/melbourne01/pdf/papers/mcloughlinc2.pdf

HERRINGTON, Anthony; HERRINGTON, Jan; OLIVER, Ron; STONEY, Sue & WILLIS, Jackie (2001) "Quality Guidelines for online Courses:The Development of an Instrument to Audit Online Units" In G. Kennedy, M. Keppell, C. McNaught & T. Petrovic (Eds.) Meeting at the crossroads: Proceedings of ASCILITE 2001 (pp 263-270).

HOLSAPPLE, Clyde. W. & LEE-POST Anita (2006) "Defining, Assessing, and promoting E-learning Success: An information systems perspective". Decision Sciences Journal of Innovative Education, Vol.4 Nº1 (pp 67-85)

MASON, Robin; PEGLER, Chris & WELLER Martin (2004) "E-Portfolios: an assessment tool for online courses" British Journal of Educational Technology, Vol 35 Nº6 (717-727) http://www.sarasotaintranet.usf.edu/ir/Documents/DistanceLearning/mason.pdf

PRIMO, Alex (2006) "Avaliação em processos de educação problematizadora online". In: Marco Silva; Edméa Santos. (Org.). Avaliação da aprendizagem em educação online. São Paulo: Loyola, v. , p. 38-49. http://www6.ufrgs.br/limc/PDFs/EAD5.pdf

TINKER, Robert (2001) "E-learning Quality: The Concord Model for Learning from a Distance"NASSP Bulletin, Vol. 85, No. 628, 36-46

WISENBERG, Faye & STACEY, Elizabeth (2005) "Reflections on teaching and Learning Online:Quality program design, delivery and support issues from a cross-global perspective". Distance Education Vol.26, Nº3, (385-404) http://casat.unr.edu/docs/Weisenberg2005.pdf
VONDERWELL, Selma.; LIANG, Xin & ALDERMAN, Kay (2007) "Asynchronous Discussions and assessment in Online Learning" Journal of Research on Technology in Education; Spring 2007; 39, 3; ProQuest Education Journals, pg. 309 http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_storage_01/0000019b/80/2b/60/df.pdf

EHLERS U.D., GOERTZ L., HILDEBRANT B., PAWLOWSKI J.M. (2005). Quality in e-learning. Cedefop Panoramaseries; 116. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2005. URL: http://www2.trainingvillage.gr/etv/publication/download/panorama/5162_en.pdf

GRAHAM, Charles; CAGILTAY, Kursat; LIM, Byung-Ro; CRANER, Joni; & DUFFY, Thomas (2001) "Seven Principles of Effective Teaching: A Practical Lens for Evaluating Online Courses" The Technology Source, March/April 2001http://www.technologysource.org/article/seven_principles_of_effective_teaching/

LEE-POST, A.(2009) "e-Learning Success Model: an Information Systems Perspective". Electronic Journal of e-Learning Volume 7 Issue 1, (61 - 70) http://www.ejel.org/Volume-7/v7-i1/Lee-Post.pdf

MATEO, J.; A. SANGRÀ (2007) – “Designing online learning assessment through alternative approaches: facing the concerns” European Journal of Open, Distance and E-Learning http://www.eurodl.org/materials/contrib/2007/Mateo_Sangra.htm.

BOTTENTUIT Júnior, J.; LISBÔA, E. & Coutinho, C. (2009). "Avaliação de
aprendizagens em ambientes online : o contributo das tecnologias Web 2.0".
Disponível em http://repositorium.sdum.uminho.pt/handle/1822/9425, acedido a
28 de Dezembro de 2009.

CALDEIRA, A. (2007). " AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO ON-LINE NUMA PERSPECTIVA TRANSFORMADORA". Disponível em
http://www.abed.org.br/congresso2007/tc/55200755305PM.pdf, acedido a 19 de Dezembro de 2009

SANAVRIA, C. (2008) "A avaliação da aprendizagem na educação a distância:
concepções e práticas de professores de ensino superior".Disponível em
http://biblioteca.universia.net/html_bura/ficha/params/id/38076485.html, acedido a 3 de Janeiro de 2010

SILVA, L. e SILVA, M. (2007). "A AVALIAÇÃO ONLINE NUM AMBIENTE VIRTUAL DE APRENDIZAGEM". Disponível emhttp://etic2008.files.wordpress.com/2008/11/unesalanasilva.pdf. acedido a 19 de Dezembro de 2009

SOUZA, E. (2007). "Avaliação Formativa em Educação a Distância via Web".
Disponível em http://www.moodle.ufba.br/file.php/10306/materialcurso_
2009.2/Avalia_o_Formativa_em_EAD.pdf, acedido a 28 de Dezembro de2009

VALENTE, L. e ESCUDEIRO, P. (2008). Avaliação da aprendizagem em ambientes
online. In DIAS, A. e GOMES, M. J. Coord - "e-Conteúdos para e-Formadores".
Guimarães: TecMinho. Disponível em http://erepository.tecminho.uminho.pt/bitstream/10188/70/1/Avali%C3%A7%C3%A3o+da+Aprendizagem+em+Ambientes+Online.pdf, acedido a 28 de Dezembro de 2009